لوازم یدکی داستر
تاریخچه ی داستر در ایران
یکی دیگر از خودروهایی که با پلتفرم لگان ساخته شد داستر است، این خودرو محصولی است که توانایی آفرود را دارد و در عین حال جزء یکی ارزانترین خودروهای کراساور جهان است. سال 2014 بود که توسط شرکت نگین خودرو واردات این مدل در تیپ تکدیفرانسیل به کشورمان آغاز شد. همچنین تیپ دو دیفرانسیل داستر از سال 2016 وارد بازار ایران شد. رنو بر روی این خودرو در سال 2016 فیسلیفت مختصری ایجاد کرد که عمده تغییراتش در چراغهای جلو و عقب و طراحی مجدد جلوپنجره و سپرها خلاصه میشد. اشتراک فنی موتور ه با رنو مگان سبب شد تا داستر با وجود آپشن های کم و طراحی ساده ، مشخصات فنی قابل قبولی برخوردار باشد مخصوصا در نسخه دو دیفرانسیل که از این جهت بسیاری از رقبای همقیمتش را پشتسر میگذارد. داستر در تیپ SE یا فول و همچنین در تیپ PE یا نیمه فول وارد کشور شدند. تفاوت این دو تیپ از یکدیگر: در تیپ PE قاب آیینه مشکی میباشد و سپرها، رکاب جانبی و باربند نیز همرنگ بدنه نبوده و از جنس فایبرهستند. همچنین تیپ PE رینگهای فولادی دارد. به لحاظ امکانات نیز دو آپشن یعنی کروزکنترل و کنترل پایدار را ندارد. از نقاط مثبت این خودرو میتوان به فضای جادار کابین و توانایی آفرود در نسخه 4wd اشاره کرد.
مشخصات فنی داستر دو دیفرانسیل (2016 تا 2018)
محور محرک |
دو دیفرانسیل سه حالته با قفل مرکزی |
پیشرانه |
4 سیلندر |
گیربکس |
4 دنده اتومانیک |
حجم موتور |
2000 لیتری |
قدرت |
135 اسب بخار |
گشتاور |
195 نیوتن متر |
شتاب |
11.4 |
سرعت |
180 |
مصرف سوخت ترکیبی |
8.9 لیتر در 100 کیلومتر |